Skip navigation

De zero-defectstrategie

kwaliteit

Het is beter fouten te voorkomen dan ze op te lossen. Dat is het uitgangspunt van onze kwaliteitsstrategie.

Wij hebben ons tot doel gesteld het foutenpercentage bij Eberspächer tot nul te reduceren. Daarom worden alle kwaliteitsgerelateerde processen in het bedrijf zorgvuldig gepland en bewaakt. We realiseren ons echter dat menselijke of machinefouten nooit volledig uit te sluiten zijn. Dit inzicht maakt een open foutencultuur mogelijk.

In een eenmalige afwijking van het gewenste resultaat zien wij niets kwaads, maar een uitgangspunt voor verdere verbetering. En dat geldt altijd: continue verbetering is immers het basisprincipe van ons kwaliteitssysteem.

We leren van elke fout en voorkomen zo dat deze nogmaals optreedt. De ervaring die we hiermee opdoen wordt systematisch doorgegeven, zodat potentiële foutbronnen binnen de hele onderneming in een vroeg stadium worden herkend. Met deze aanpak bereiken we meetbare resultaten: onze productie ligt constant dicht in de buurt van het zero-defectniveau.

Voor deze prestatie krijgen we dan ook erkenning: regelmatig worden wij door klanten geprezen voor onze zero-defectonderdelen en onze uitstekende productkwaliteit.